söndag, oktober 04, 2009

Stackars Lungört

Jag bar mer än bara böcker med mig hem från bokmässan. Linda grävde upp Lungört och fyllde en kasse åt mig och dessa delade jag och placerade ut i rabatten i tisdags, och det var tur det för sedan dess har det varit minusgrader på nätterna och på baksidan av huset (där det är skugga) kan man inte gräva alls i rabatterna. Men visst ser plantan på bilden lite ledsen ut, vilken chock för den att komma hit upp och så slår det om och blir kallt dessutom. Hoppas de klarar sig!

4 kommentarer:

Maria sa...

Ja, hoppas att den klara sig.
Jag trodde ju att vindan från dig gett upp efter förra vintern, men den kom sedan. Får se om den sprider sig lika mycket som hos dig...

Hannele på Hisingen sa...

Det är rötterna som är viktiga..

Lindas trädgårdsblogg sa...

Fast det har varit frost här med och på hösten ska den ju vissna! Hoppas bara det är lite liv kvar i rötterna! Annars kan jag skicka några plantor till våren!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hoppas, hoppas att rötterna lever, ni skulle se hur här ser ut nu med ett vitt frosttäcke på marken och bladen har blivit bruna och sladdriga...