fredag, augusti 14, 2009

Jordgubbar och hallon

Bokslut för årets jordgubbsskörd: 20 liter
Hallonskörd: 1,5 liter
Jordgubbar sämre än tidigare år, hallon bättre än någonsin.
Nu börjar det vara dags att flytta upp fler jordgubbsplantor till pallkragar (de är helt övervuxna av kvickrot och annat ogräs där de står nu) och även flytta hallonbuskarna till pallkragar. Det senare vet jag inte hur det ska gå, hallonen som äntligen börjar ha etablerat sig. Är det någon som har goda råd att komma med? Hur djupt vill de stå? Vad är det man ska beskära? Osv.

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag saknar hallon och jordgubbar!

Hur djupt hallonen ska stå vet jag inte, men du kan klippa bort alla grenar som haft bär. Spara det som är nytt och som ger bär nästa år.

Håkan sa...

Skicka omedelbart samtliga jordgubbar till mig. (lam viftning/'kunga-vinkning' med högerhanden-usetheforce...)

Hannele på Hisingen sa...

Jag åt jämtländska jordgubbar i går..