måndag, september 28, 2009

Pallkragarna tillfixade 20 september

Det här gjorde jag innan jag for, och den som inte vet kan säkert gissa var jag varit. Maria hade ju satt täckbark runt sina pallkragar någon gång i våras och jag tänkte också att jag så småningom skulle göra det också. Det är ju så svårt att komma åt gräset som växer i gångarna mellan pallkragarna och det är så irriterande att det gräset/ogräset tar sig in i pallkragarna på kanten mellan träet och bottenduken. Men istället för att köpa täckbark tog jag bärlagergrus som jag har i överflöd och började köra lass efter lass och fylla runt pallkragarna. Dessutom byggde jag ihop ett par till som stått oanvända och nu återstår bara att forsla jordgubbsplantor och hallonbuskar från nere på ängen hit upp. Det där var förra helgen, vad jag gjorde sedan ska jag skriva om en annan dag, kanske i morgon.

4 kommentarer:

Mer av allt sa...

Vad fint det blev! Och praktiskt dessutom. Jag är nyfiken på var du varit... Kramar från mig

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Mer av allt: Tack, vad kul att du inte glömt bort min blogg fast jag uppdaterar så sällan!

Maria sa...

Så prydligt det blev. Det har blivit alldeles gräsligt ogräsigt runt mina pallkragar trots plast och bark. Så det ser inte alls lika fint ut nu...

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Maria: Vi får ju se hur det här ser ut vid samma tid nästa år...