onsdag, mars 30, 2011

Vill ha växthus

Mera "vill ha". Just nu drömmer jag om ett växthus. Bredvid sängen ligger en halvmeter hög trave med trädgårdsböcker och trädgårdsbroschyrer som jag plöjer innan jag ska somna. Oftast läser jag "Växthuset" som Ica bokförlag har gett ut. Utomhus ligger en halvmeter djup snö över hela min trädgård men i mina tankar ser jag den redan grönska. Funderar på om jag kan skaffa ett växthus redan i sommar? Skulle vilja ha tomatplantor och squasch och zucchini. Tänker mig att det skulle kunna stå intill pallkragarna och funderar på om studsmattan ändå får plats och vad som händer om någon råkar studsa in i växthuset... Tydligen är plasten okrossbar men den är ju inte genomskinlig. Jag väljer nog genomskinligt och säkerhetsglas, det är ju ändå inte min tanke att ha värme i växthuset och börja odla när snön ligger. Willab har jubileumspaket och det här ser ut att passa mig,( klicka för att komma till deras hemsida). Tänk in växthuset i bilden, ovanför pallkragarna, hitom studsmattan, skulle inte det passa bra? Nu ska jag drömma vidare.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh, jag tror du skulle ha mycket glädje av ett växthus! Om inte annat ett ställe att komma undan myggen ;-) Wow, vad många pallkragar du har! Visst är det härligt att drömma om den kommande trädgårdssäsongen! Ett av mina favoritväxthus (förutom Florum) är det här: http://www.classicum.se/art.asp?id=10 och så Hasselfors förstås. De är verkligen vackra! Ack så dyra. Willabs ser också toppen ut och vilket bra pris! Kör i vind! PS. Skånska byggvaror är väl också prisvärda?