fredag, april 22, 2011

Blomkruka?

Tog en sväng till Myrorna för att leta krukor och annat bra till trädgården. Krukor hittade jag inga, men så såg jag den här gjutjärnsgrytan och tänkte att den skulle vara fin med en blomma i. Visst skulle den det? Den har tre fötter undertill så den har nog hängt med ett tag. Invändigt var den rostig men jag oljade in den.Jag har hunnit köpa hem jord och gödsel och även toppdress till gräsmattan. I veckan har så gott som all snö försvunnit så nu ska det snart krattas och grävas. Det kunde gärna få regna ordentligt för snömöglet ligger tjockt på gräsmattan och det är inget kul att kratta då. Jag har tagit itu med att gräva i diket som lutar helt fel ena sidan tomten, det bildas en rejäl vattensamling som inte rinner bort. Visar ingen bild, det är bara lerigt och tungt.

Inga kommentarer: