söndag, april 01, 2012

Sorkelände!

Trots ett jättehögt gnagskydd på mitt fina Pärlhagtornträd så har sorken lyckats vara där och gnaga (klicka på bilden så syns det tydligt, uppe på grenarna också). Hoppas trädet klarar sig. Jag grämer mig så fruktansvärt för det har verkligen utvecklats till ett sött litet träd med en fin krona de två somrar det stått här i trädgården. Men, jag hade aldrig kunnat tro att gnagskyddet hade behövt vara högre så varför ska jag gräma mig, gjort är gjort och jag får bara hoppas. Kanske borde jag plåstra om trädet lite? Finns det trädplåster?

2 kommentarer:

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Tufft och tråkigt när djuren förstör.

Anonym sa...

Lugn, bara lugn. Om trädet inte är helt ringbarkat så ska det nog klara sig. Visst kan det lida lite de första åren men med lite fuktad bast lindad ovanpå ett lager sån där lackbalsam, eller vad det nu heter, kommer att läka ditt träd så småningom. De läker hos mig i Jämtön. Ibland med bara bast lindad runt stammen, eller grenen, vilket det nu är som sorkh... gnagt på.
Bibbi på skolan