lördag, mars 26, 2016

Trettio hinkar smältvatten

Se så fint syrénbuskens vinterkala grenar speglar sig i vattenpölen! Efter att ha hållit sig i på minussidan ett tag så blev det plusgrader och sol idag och en liten damm bildades framför farstubron. Jag började spada upp vattnet i en hink, en vanlig skurhink, och det höll jag på med en bra stund. Till en början var det kul. Jag kände mig som när jag var liten och vi byggde fördämningar och lekte med smältvatten i diken och bäckar. Men bara en kort stund. Jag blev ganska snabbt less. Minst trettio hinkar bar jag iväg med...

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

du får fixa dränering :)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Nu dränerar det lite bättre, tack och lov är lutningen från huset väldigt bra men det största problemet är ju att tjälen fortfarande sitter i marken ett tag till hos oss här i norr.