torsdag, juni 23, 2016

Midnatt i min trädgård eller... my midnight garden


Det är ju helt hopplöst att komma i säng på kvällarna så här års. Det blir ju aldrig mörkt och varför kan man inte bara få orka vara uppe och ute hela sommaren när det är så härligt. Kom hem från paddling vid midnatt igår och tog de här bilderna i trädgården:
Mobilkameran som har ganska dålig ljuskänslighet är ju inte helt optimal för såna här midnattsbilder men jag tycker ändå att min snart fyra år gamla Samsung levererar. (Visst är det väl underligt att mobiltelefoner som håller mer än ett-två år är ett undantag men den miljödebatten ska jag kanske ta i ett annat blogginlägg.)

 Rabarbern är helt enorm och ja, jag har bakat åtskilliga rabarberpajer men det finns mycket. I syrénen till höger skymtar det som en gång var min morfars solur. Fungerar ju inte så bra som solur på den platsen men är dekorativt så länge, snart ska jag väl ha hittat den optimala platsen för ett solur i min trädgård.