onsdag, juni 08, 2016

En sommarkrans och ett hjärta på dörren

 Gjorde ytterdörren sommarfin häromdagen med en krans med konstgjorda blommor. Fantastiskt nog har den inte blåst bort i dagens storm. Den tomma dynlådan hade stormen däremot flyttat fem meter.
 Mitt fina hjärta på toadörren hör ju också hemma i det här inlägget. Det har jag fått av Maria (jagblommar.se). Luffarslöjd med små pärlor på.
Jag roade mig med både närbild och en som ger mer helhetsperspektiv. Här syns mina fiskar som jag målat på drivved och den gamla jordgloben samt en tavla av Siri Hjertén, dock ej orginal.
Innerdörrarna vill jag gärna byta till vita spegeldörrar i gammal stil, allra helst riktigt gamla men det är svårt att få tag i rätt mått på återvinningen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Du kan göra en spegeldörr genom att limma lister i "spegelmönster" och därefter vitlacka!
Kram
Pa

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Ja, det är en idé :-)