torsdag, augusti 03, 2006

Odlingsbragd

Jag är imponerad av min sambos mormor och morfars trädgård. Han är 92 och hon är ca 86 och de har en jättestor gräsmatta och blommor i massor av krukor, odlingar som är som mindre tennisplaner, rabatter runt huset och ett växthus.På bilden till vänster kan man skymta en av de stora odlingsytorna och bortanför den finns ytterligare en.

På andra sidan huset finns två till!

Äppelträdet som människorna står under är hundra år gammalt och mycket bättre än ett parasoll!

Jag har inte sett en trädgård med till närmelsevis så mycket blommor, jordgubbsplantor, hallonbuskar, tomater, grönsaker, potatis, pelargoner osv hos någon annan. Själv skulle jag inte orka med ett sånt här frodigt växthus.

Ett är säkert i alla fall, man håller sig pigg i både kropp och knopp av trädgårdsarbete!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag blir så glad av din blog! Så många fina bilder...Hittade hit genom en googling på "Bryggmans" och tycker att jag känner igen mig lite. Kan det vara så att jag hittat igen min f.d. franska-fröken? :)
MvH//Jenny

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hej Jenny! Det har du säkert! Var befinner du dig nu? Skriv och berätta för mig, eller har du en egen sida?

Anonym sa...

Så kul:) Jag jobbade ju i skobutiken ett tag och bestämde mig under den tiden att flytta till hufvudstaden för att testa livet som makeup-artist. Gick jättebra, så nu är jag kvar här, två år senare. Har ingen egen sida, men mailadress finns. :) Hur är det med dig? Du bestämde dig för att göra någonting annat, eller hur?
Maila gärna: jenny.hansen@spray.se

Hannele på Hisingen sa...

Undrbart! Visst får trädgården en att må bra.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hannele: Ja,och visst skulle det vara kul om vi fortfarande påtar i trädgården när vi paserat 80, och dessutom kanske bloggar om det, vem vet? ;-)