onsdag, januari 10, 2007

...minusgrader igen...

Så tittar solen fram igen och i natt har det fallit lite snö. Allt känns genast mycket bättre. Solen syns till och med mot trädtopparna fast själva uteplatsen ligger i skugga. Snön har skare. I januari brukar den inte ha skare. Det känns som månad när man går i snön och den inte låter som januarisnö brukar låta.
Januarisnö ska vara kall och knarra inte frasa som den här.
Nu är det några minusgrader igen tack och lov. Vilken konstig vinter. Är det bra eller dåligt för mina träd, buskar och perenner?

10 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vackra bilder! Hm, jag tror nog inte det är någon fara med dina perenner. Om det blir riktigt svinkallt och barmark däremot, det är nog inte så bra.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Linda: Nu är det - 15 grader, växterna får verkligen åka berg-och-dal-bana temperaturmässigt! Kul att du gillade bilderna!

Anonym sa...

Våra vinbärsbuskar fick stora bladknoppar i november. Men nu tycker jag synd om buskarna för nu är knopparna frusna... Men jag tror att de klarar sig ändå.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Annelie: Oj! Jag kollade aldrig våra buskar, men det är konstigt för växterna när det är så här. Undrar om sommaren ska bli lika ovanlig, hoppas den inte blir kall!

Anonym sa...

Jag har nästan glömt hur snö kan låta,

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hannele: Ja hos er verkar det ha varit tjutande storm som lät istället, skönt att se att ni klarat er oskadda.

Anonym sa...

minusgrader varannan dag.
i går kom snö och i morse var det jättekallt, nu snöar det och det är halt under lössnön - som attans, jag var nyss ute med vovven och gjorde en vurpa

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Cia: Vad roligt att höra att ni också har snö nu! Jag hörde på radion att vinterdepressionerna har ökat den här snöfattiga vintern. Inte konstigt, det blir ju så mörkt utan snö.

Anonym sa...

Lite snö fick vi, men nu regnar det igen.

Cissi sa...

Hejhej! Har du läst Anna Gavaldas senaste "Jag älskade honom"? Gör det, en liten fin bok med många bra tankar!