lördag, november 01, 2008

Trädgårdsstängning inför vintern

Idag har det varit soligt och minus sex grader kallt. Jorden är frusen, gruset är fruset (jag hade behövt skotta grus) och trädgården är frusen. Ljuset är på väg bort. Solen kommer inte så högt vintertid, så den välplanterade sidan av huset blir aldrig riktigt belyst.





Därför kändes det som att jag sa "hej då, vi ses till våren", till allt som växer på den sidan, när jag idag tog bilden till vänster. Till höger är en bild på hur det såg ut i samma del av trädgården i augusti.
Ps. Om någon vet hur man ändrar bloggmallen så att två mellanstora bilder ryms bredvid varandra även när man publicerar inlägget så vore jag enormt tacksam att få veta hur. Ds.

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag är också frusen!
När vi kom till nya huset i fredags var det 16 grader ... riktigt deprimerande...idag var det 22 ... så härligt med värme ...då känns allt bättre.
Nu längtar jag nästen efter snö för då blir allt mycket ljusare.

Jag har tagit bort musiken för det blev faktiskt riktigt enerverande.

Tyvärr är jag för oteknisk för att kunna hjälpa dig med bilderna.

Kram Maud

Mer av allt sa...

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med din fråga om bilder. Hoppas att någon annan kan.

Det har varit ett härligt väder idag! Det hör till att det ska vara kallt och klart och soligt ett tag innan snön kommer. Det är fruktansvärt mörkt just nu. Men snön kanske dyker upp till advent. Hoppas!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Nu vet jag inte hur koden för din mall ser ut, men du kanske kan labba lite. Om du går in på Customize -> Edit html så kanske du har ett ställe i koden där det står #main-wrapper. Där kan du ändra bredden. Dock kan det innebära att du måste ändra bredd på andra ställen, t ex outer-wrapper. Kopiera därför koden till ett textdokument så du har backup ifall det blir tokigt.

Jag sätter alltid bilder under varann för jag tycker inte jag har någon kontroll över placeringen när jag sätter bilderna brevid varann.

Här tycks vintern också gjort sitt antåg. Löven har fallit av och frosten ligger på marken.