tisdag, januari 06, 2009

Fåglarna är tillbaka

Men naturligtvis vill ingen vettig fågel vara med på bild. De är rätt stressiga när de äter, sätter sig, tar något korn och så flaxar de iväg till någon gren där det antagligen känns tryggare. Så, jag får inga fina bilder med fåglar på när jag går så här nära. Däremot är jag glad att de återvänt efter stormen, jag blev tvungen plocka in all fågelmat för delar av det blåste ner och resten hade nog också blåst ner om jag inte plockat in det. Är det fler än jag som är förtjust i att titta på när fåglarna äter?

2 kommentarer:

Lilla B sa...

Har flera olika fröautomater med olika sorters frö i alldeles utanför fönstret. En fågelbok ligger på arbetsbänken färdig att användas.
JAg tycker att det är väldigt roligt att kika på vilka fåglar som kommer.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag gillar också att titta på fåglar som äter. Dock har jag inte kommit mig för att börja mata den här säsongen. Men det är väl inte för sent än.