lördag, februari 07, 2009

Kallt och massor av snö

Den här helgen blir det inte en massa skridskoåkning och skidåkning som de senaste helgerna, det var minus 21 grader i morse.
Men vad gör man då, jo vi sov länge och åt en sen frukost. Här är frukosten: Jag är urdålig på att äta frukost i vanliga fall men när jag fått sova till nio så smakar det gott. Frallorna hade jag bakat igår kväll och även äppelkakan så det blev en drömfrukost ;-)
Minus 21 grader ute är inget konstigt men att det snöar samtidigt, det är jätteovanligt.
Snön som kommer är fjäderlätt och lägger sig så fint.
Så här ser trädgården ut:
Till vänster är fågelmatarbusken där ett antal sparvar burrade upp fjäderdräkten, gömde sig och ville inte vara med på bild.




På bilden till höger skymtar studsmattans stomme som en grå cirkel ovan snön.


Vi går dock mot mycket ljusare tider, förra helgen när jag var ute bland alla tusentals människor på Luleälvens is så värmde solen och stod högt på himlen. Det var lite trångt på isvägen, detta trots att det är minst 10 km upplogad isväg med upplogade gångvägar på sidan av. Måste än en gång säga hur genialisk den isvägen är! Men, idag blev det ledsamt nog inget skrinnande, de som trotsade kylan och tog sig ut måste ha fått vara ganska ostörda...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Jag lovar, du ska få tips på fluffiga semlor så verkligen är så där goda som man bara önskar.

Nu är jag less på snön och vill ha vår!

~Livet i byn

Mer av allt sa...

Ja det blev verkligen vinter igen. Jag har ju mentalt ställt in mig att det är vår så det är tungt att acceptera att det snöar och är fortfarande februari. Längtar efter våren!! Tänk vad härligt med maj!!

God frukost - från hela kostcirkeln! :-)

Kramar från mig

Anonym sa...

Jag älskar såna frukostar! '
Vi gjorde äppelklyftor i ugnen igår, av egna äpplen.