fredag, maj 14, 2010

Doftande penséer

Första maj köpte jag penséer och pelargoner av finfin kvalité och dröjde några dagar med att sätta dem i kruka. Det ösregnade ju, så plantering var inte så lockande. Penséerna stod kvar i sin påse och spred väldoft på inglasningen. Varje gång jag öppnade dörren dit kom doften mot mig, violdoft. Det är första gången jag känner att penséerna doftar, det är speciellt de lila som doftar. Är det någon vän som vet mer om doftande penséer?

Nu när jag planterat om dem i kruka blir det inte lika påtagligt, dessutom så står två krukor utomhus sedan igår och då blåser ju doften liksom bort. Igår kom värmen, det var sol under dagen och utemöbeln fick komma på plats på uteplatsen så vi kunde äta lunch där. Inget är så välkommet som en stund i solen på en trätrall som för bara en vecka sedan var täckt med snö.

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

söta

Gardenhouse sa...

Det är ju så kul att få smycka med blomster ute såhär års. Härliga färger!
Kram Sussi