lördag, september 02, 2006

Nu ska jag skypa!

Jajamen, här har det införskaffats ny webkamera med mikrofon och headset. Så nu är jag redo, ikväll hoppas jag inviga attiraljerna och kunna prata med två mig närstående personer som befinner sig i England. Tänk vad mycket tekniskt som är självklart i dag, men som var supernytt och okänt för inte alls länge sedan. För tio år sedan hade jag aldrig skickat ett e-mail. För nio år sedan upptäckte jag internet. När jag och brorsan ritade våra drömhus, när vi var små, fantiserade vi om en framtid med bildtelefon, det var på sjuttiotalet, men nu är den dagen här. Bildtelefon! Om några år är det väl vardag...

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh!!! Hälsa jättemycket till A och M. Hoppas de mår bra! :-)

Cissi sa...

Såg ni också Hedvig med sin bildtelefon och inspirerades? Och ugglan Helge på taket?

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Linda: Jag ska hälsa, redan i kväll!
Fröken Bokmal: Ja jag såg dem! Otroligt vad bara deras namn får en massa bilder att flimra förbi i mitt huvud! Inte konstigt att man blivit lite flummig med tanke på barnprogrammen som gick när vi var små!

Anonym sa...

"Om några år är det väl vardag"

Hmm... Är det inte redan vardag? Du är bara en gammal pensionär som inte hänger med? ;)
Själv vägrar jag webkamera. Inget blir bättre av att man skall se varandra när man pratar. Det blir bara jobbigt att hålla ögonkontakt och försöka låtsas att man är intresserad... :D