onsdag, april 08, 2009

Jag har ju läst J M G Le Clézio

Den här boken läste jag ut för ett bra tag sedan, men jag har helt glömt att skriva om den. Jag läste en långnovell, inte hela boken som är en novellsamling. Novellen jag läste heter Printemps, Vår (alltså årstiden). Den handlar om en ung tjej som är berättarrösten och hon lever i södra Frankrike och är i konflikt med sin identitet, vem är hon, sådana där existensiella frågor. Jag tycker om flytet i berättandet och språket men den var samtidigt deprimerande. När jag läst ut den novellen, hade jag förlängt lånet av boken så många gånger att jag var tvungen lämna tillbaka boken till biblioteket. Så går det när man inte köper böcker. Jag som försöker sluta köpa så många böcker...

2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Bibliotek är bra, men på loppis hittar jag nästan nya böcker för en selma eller guldpeng.

Håkan sa...

Man skall inte försöka sluta köpa böcker! Det straffar sig i längden! :D