söndag, april 05, 2009

Tur i lottdragning

Ibland har man tur, i torsdags var en sådan dag. Dagen var inte på topp på morgonen, först var den en sur medtrafikant som blockerade för alla och sedan en hel del letande efter parkeringsplats på hyfsat gångavstånd till jobbet men på kvällen var det dags för efterlängtat arrangemang av bokförlaget Natur och Kultur. Buffé, intressanta föreläsningar och sista föreläsningen av en mycket underhållande Jonas Hassen Khemiri och därefter lottades några bokpaket ut. Jag blev lycklig vinnare till ett av dem! Tänk att man kan bli så glad av böcker! Men jag älskar ju böcker. Nu ska jag läsa dem.

Det understa är Italienska trädgårdar av Ann Larås, det ska bli så kul att läsa om italienska trädgårdar och förhoppningsvis inspireras, nästa är Mellan Husen av Lars Lerin, en Lerin bok som jag inte har, jag är en stor Lars Lerin fan. Därefter Mat, Vin och Vanilj från Sydafrika av Elisabeth Johansson, inte för att jag är så bra på recept men det lät spännande. Nästa bok är Älskade Krig av Johanne Hildebrand, jag har aldrig läst något av henne, visste inte ens att hon var krigskorrspondent men ska försöka våga läsa den. Nästa är Långsamhetens Lov av Owe Wikström och den har jag länge velat läsa. Efter den Skuld av Karin Alvtegen, verkar lite läskig men jag har läst en annan bok av Alvtegen och hon skriver bra och sist och minst Choklad av Elisabeth Johansson, passar ju en chokladälskare som mig.

Inga kommentarer: