fredag, juni 12, 2009

Vårt husdjur

Mina favoritdjur är vilda djur, t ex ekorre och igelkott. Påminner mig om att det var länge sedan jag såg en ekorre på gården, det var väl de där granarna vi tog bort i fjol som fick den att flytta. Men, igelkotten är kvar, inte för att jag kan skilja en igelkott från en annan men det är en söt igelkott som knallar omkring i trädgården. Jag fotade den för fjorton dar sedan (innan jag klippte gräset första gången) och har sett den flera gånger sedan dess. Ikväll var den nyfiken när jag plockade maskrosor och både kom närmre och skrämt sprang bort. Sist av allt var den fram och nosade på mina handskar...

2 kommentarer:

Mer av allt sa...

Igelkottar är så söta. Vi har någon/några (går ej att skilja dem åt precis som du skrev)som springer omkring på tomten. Det finns ju dessutom inga ormar kring huset om man har en igelkott i närheten. Inte för att det finns många ormar där vi bor.

Jättefin blomkanna! Lätt att köpa sånt man blir glad av trots att man bara har behov en enda...

Ha en trevlig helg!

Hannele på Hisingen sa...

Mysigt, trevlig midsommar!
De tycker om kattmat.