måndag, oktober 16, 2006

Mina jeans

Jag gillar mina nya jeans. Jag fyndade dem på Myrornas för någon månad sedan. Jag som aldrig tittar på byxor där, såg helt plötsligt ett par jeans på snurran som såg så gott som oanvända ut. Provade dem och de satt perfekt. Köpte dem för 165 kr. Det var ett par Nudie-jeans, något högre i midjan och smala i benen nertill - senaste jeansdesignen helt enkelt. Kan inte låta bli att undra hur de hamnat där... Hursomhelst är jag supernöjd, långa nog i benen är de också och konstigt nog superduperpassform, fast det inte är stretch. Jag kan tänka mig att köpa såna jeans till full pris, men det känns bättre att ha betalt ungefär en sjundedel av nypriset. Det är sånt här som förgyller min vardag nu när min kära trädgård tappat de flesta löven och bara är en blöt sörja.

6 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilket fynd!!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Tror det var du som talade om för mig vad det var för märke...

Cissi sa...

Låter bra, fast jag har svårt för det här med högre midja...känns för nära 80-talet än...

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Fröken Bokmal: Håller med dig. Jag gillar heller inte 80-tals hög midja, men jag har inte heller gillat byxorna som slutar nedanför höftbenet. De här jeansen är precis lagom höga, de följer med när man sätter sig. Så, nu gillar jag mitt fynd.

Hannele på Hisingen sa...

Härligt att fynda. Jag är kort, tycker det är besvärligt med byxor..

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ja, jag försökte ju pracka på dig mina, de satt ju som gjutet på dig!