söndag, november 05, 2006

Nyss hemkommen

So this is what it looks like! Home, sweet home! Så här ser det alltså ut! Snön som hade kommit och fortsätter komma pyntar alla lövlösa grenar och hindrar mig att kliva in i min trädgård! Jag hade låga skor på mig när jag gick ut klockan ett på dan och tog den här bilden, idag, söndag 5 november. Vet inte om jag gillar det riktigt, mörkret och kylan, men, men, snart får man åka skidor och det gillar jag ju, men min gröna trädgård ligger inbäddad i tjocka vita täcken... och allt gödsel som jag skulle lägga ut över rabatterna får jag vänta med till våren... så kan det gå när man inte riktigt hinner med allt man vill hinna på hösten - plötligt är det vinter!

6 kommentarer:

Lilla B sa...

ja, nog blir man lite överraskad av snön varje år. Att man aldrig lär sig....

Anonym sa...

Vilken fin bild, här har det töat bort igen.

Anonym sa...

vackert med sn.
det är lika för oss alla, vi blir lika överraskade varje år, fast vi vet att den ska komma......vintern.

Anonym sa...

Ja, men det är ju så vinterfint nu!!! Och barnen har tagit fram skidorna idag. Till och med Malva har gjort en skidtur på gatan...
/Annelie

Lindas trädgårdsblogg sa...

Välkommen hem! Ert hus är så himla fint inbädddad i snö!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Lilla b & Cia: Tala om vad överraskad jag blev, när jag for var det höst och när jag kom hem var det full vinter!

Hannele: Tack, trist att det töat hos er, jag hoppas det här håller sig kvar.

Annelie: Tufft gjort av Malva!!! Det ska bö(r)jas i tid!

Linda: Tack, men visst gör sig färgen i snö!