söndag, november 19, 2006

Stövelfynd

Jag gillar ju kläder, och skor! I fjol köpte jag mig ett par högklackade svarta stövlar på mellandagsrean och jag har använt dem två gånger! De var sköna att stå i. Men att gå i... oj, oj, oj... Jag som går med jättekliv måste ju trippa på tå, det går ju inte alls! Så jag tänkte att jag skulle kunna köpa ett par svarta stövlar utan klack. Och när jag tittade på nätbutiken Shopaholic och såg ett par mysiga stövlar tänkte jag att jag skulle beställa dem. De kostade inte så fasligt mycket. Hursomhelst blir det inget av den beställningen. Jag krympte utgiften med 920 kronor genom att köpa stövlar som syns här nedanför istället. De kostade mig sjuttio kronor second-hand och visst är de lika fina som de jag hade spanat in hos Shopaholic!

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ja och spännet gjorde dom ännu snyggare! Tycker jag :-)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Tack Linda! Det känns liksom ännu roligare med fynd om en kompis också uppskattar dem... Jag blir så glad att någon äntligen har tittat på mina stövlar! ;-)

Cissi sa...

Du verkar duktig på att fynda second-hand. Vad har du för tips till en novis?

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Fröken Bokmal: Det enda tips jag kan ge är att gå ofta, vi brukar gå in på myrornas när vi ändå är i närheten och storhandlar mat. Men dessutom gäller det att rota, det kan vara så brokigt att man inte ser "pärlorna" för alla fula plagg som hänger bredvid.