söndag, augusti 05, 2007

Väskmani och annat fint

Hittade den här väskan på myrorna för några tior. Jag gillar den, därför köpte jag den men säkert är jag lite påverkad av att lackväskor är på väg in i modet. Den andra saken är att det står Gucci på väskan, made in Italy också och Gucci som mönstertryck på fodertyget. Är det någon som tror det är en äkta? Hursomhelst hängde den med till Ikea i fredags och var hur praktisk och lättburen som helst och det är ju ändå huvudsaken! På Ikea föll jag för det fina fatet som nu pryder vårt vardagsrumsbord och som frestat mig sedan jag var där i våras och jag köpte det fast det inte var så där typiskt Ikea billigt - men väldigt vackert. Nu borde jag montera klart min byrå och inte sitta här och blogga Det är tur att det är femton mil till Ikea så man inte åker dit varje vecka ;-)

2 kommentarer:

Maria sa...

Väskor har jag också tänkt blogga om såsmåningom...
Fatet var fint! Det såg inte jag på Ikea...
Vi syns snart!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Ni är välkomna! Upptäckte idag att jag inte vågar lägga frukt i fatet för om det rinner fruktsaft blir det ju fläckar på duken under när fatet inte täcker... så vad ska jag då ha där?