tisdag, oktober 28, 2008

Tvättstugan 2 - skåpet

Städskåpet tänkte jag visa. Jag nämnde att jag skulle få ordning på det. Nu börjar det vara acceptabelt i alla fall och tänk så mycket plats det blev när jag röjde! Nästan synd att jag inte har en före bild bara för kontrasten, men nu ser det ut så här: Högst upp i bild är det glödlampor sorterade i plastlådor, därunder rengöringsmedel, lagret av diskborstar och skursvampar, trasor och fönsterputsgrejor. Sedan kommer hyllan med skovårdsgrejor (fina lådan: la boîte à cirage), presentsnören, en del skovårdsborstar, klädvårdsprylar och underst i bild stearinljuslådan (la boîte à bougies), plåtburkar med värmeljus, en låda med ljusstumpar och ett lager marschaller och tändstickor. Bra ordning va!?

Men hur fånigt är det inte att spara ljusstumpar bara för att jag kanske får för mig att stöpa ljus med barnen. Har inte gjort det hittills så sannolikheten att jag kommer att göra det är liten men stumparna lyckades jag inte förmå mig själv att slänga. Här är en närbild på burkarna:

5 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Härligt med stor tvättstuga, vi köpte ikeas billigaste kökskåp, med bänk, som inte är helt tom... Ljusstumpar har jag börjat tända :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh, älska ordning och reda. Vilken fröjd att öppna ett nystädat skåp och veta precis vart man ska lägga sina saker! T ex: Jag städade mitt burkskåp i våras och vi har fortfarande lyckats hålla samma fina ordning. Har levt med burkkaos i många många år.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hannele: Ja just det, pumpagubbar och snölyktor kan jag försöka använda ljusstumparna till!

Linda: Ja visst är det en fröjd, det är som att det blir lite lugnare och mer ordning på allt för varje bit här hemma som kommer i ordentligt skick.

Mer av allt sa...

Vilken härlig ordning! Jättefina burkar hade du också. Jag måste nog ta tag i mina skåp i tvättstugan ser jag.

Ha en härlig helg!

Maria sa...

Om inte annat så kan du skänka ljusstumparna till mig, jag har en Stumpastake som "äter" stumpar till middag!

Ja, kom till mässan så får vi ses litegrann! Är där alla dagar mellan 10-17 om inget oförutsett händer (förutom lite matpauser och toabesök)