söndag, april 06, 2008

Glada tyger

Second-hand fyndade dessa tyger på Myrorna igår, de hade fått en specialleverans från centrallagret med 50-,60- och 70-tals tyger. Nu skulle jag vilja ha hjälp med vem som kan ha designat dessa. Det är en rund bordsduk (färgen blev lite murrig på bilden där jag har lagt ut duken på vardagsrumsgolvet, den är klarare och gulare i tonerna). Jag tror att mamma har en likadan i en annan färgställning - har du det? Och så är det två längder med blommor som ska få göra vardagsrummet lite gladare. Vem har designat dessa härliga blommor? Efter en veckas tö och gårdagens rejäla snöfall så var det soligt i dag och jag satt ute på inglasningen för första gången det här året. Det var ca +14 grader så med jacka på och en bra bok i handen var det ett lyckorus!

3 kommentarer:

Maria sa...

SÅ roligt att lyckas pricka in att vara på Myrorna just när de har sådana retro tyger! Men jag har tyvärr ingen koll på vem som ev gjort tygerna, tyvärr!!
Hoppas att allt är bra med er...det känns som om det är längesedan vi hördes/sågs...

Hannele på Hisingen sa...

Jag älskar att köpa dukar på loppis, myckt bättre, snyggare och billigare än några engångsdukar.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Maria: Jo, det var längesedan, nu när ljuset har kommit tillbaka och orken med den så kanske vi kan träffas.

Hannele: Håller med, jag tror gardinerna är i linne också, det är en härlig känsla. Har du någon idé om vem som gjort mönstrena?