måndag, april 07, 2008

Riv och slit

Vad är det som pågår här då? Jo, jag rev bort tapeten på en hel vägg nu ikväll, det kändes väldigt skönt. När vi flyttade in målade jag på alla befintliga tapeter men ytan blev något plastig och häftade fast i stringhyllorna och när vi tog bort stringhyllorna från väggarna i höstas så hade den målade ytan häftat fast i plasten och bitar av den målade tapeten revs loss den också. Men nu ska eländet snyggas till. Idag gav jag mig på väggen och kanske inte imorgon men snart ska jag tapetsera en fondvägg. Jag har aldrig tapetserat. Det ska bli spännande.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Imorgon ska jag hämta tapeterna till vår lilla toa, så snart ska jag också tapetsera.
Vad blir det för tapet hos dig??

Lycka till med tapetseringen!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Jag har köpt en billigare tapet, från Coop, men när jag såg den visste jag att jag ville ha den. Du får se när jag är klar.