lördag, maj 23, 2009

Från trettio graders värme till hagel

Man tror ju att en trädgårdsbloggare ska blogga oftare när det finns något att blogga om, som nu när trädgården smält fram ur snön och börjat grönska. Men jag hinner ju inte. Jag är helt lemmen i kroppen av allt tungt kroppsarbete. Jag har köpt ytterligare tio ton jord för att fylla ut på framsidan och kört 45 skottkärror med jord och planterat ut alla pelargoner (nästan alla) och flyttat två bärbuskar och tre rönnar och flyttat två pallar överbliven sten, på två dar. Det känns. Nu hade jag tänkt visa bilder på vad jag åstadkommit men det blev inte riktigt som jag tänkt utan när jag hade ätit en sen lunch i trettio graders värme på inglasningen så började det hux-flux att hagla, stora hagel, större än spelkulor, och sedan öste det ner så att de studsade mot marken. Så här ser en del av arbetsresultatet ut, prytt i hagel.

Inga kommentarer: