måndag, juli 31, 2006

Klubbviken

Sista dagen med sommartidtabell tog vi turbåten Stella Marina ut till Klubbviken. Luleå skärgårds första utpost. Vi gick runt udden en bra bit tills det var folktomt och syntes det folk så var det bara på långt håll.

Med i ryggsäcken hade jag Torgny Lindgrens Berättelserna som jag fyndade på Myrorna igår för 10 spänn (hade tänkte köpa den på Adlibris i våras för fullpris), Glamour (modetidningen som är så liten att man kan ta med den överallt), Akvarellfärger, penslar och block och givetvis handduk och bikini.

Det var vindstilla och varmt när vi kom och vid ett-tiden började jag försöka få in P1 på min Mp3-spelare och lyckades med nöd och näppe. Om jag stod något hukad hade jag riktigt bra mottagning men ibland hade jag ingen alls. Som tur var var dagens pratare rätt banal, även om hon verkade jobba för bra saker lät hon lite självupptagen. Nåja, det gjorde det lättare att stänga av.

Jag vadade ut efter min sambo som i sin ryggsäck burit vadarstövlar och fiskegrejor förutom smörgåsar och kaffe. Det tog nästan tio minuter att gå ut till där han stod. Det var väldigt långgrunt, men det var väldigt varmt också, bara uppvärmt ytvatten som rullade in.

Den näst sista bilden visar vyn mot stranden när man vadat ut till nästan där E fiskade och vänder sig om. Den sista visar E i färd med att slänga flugspöet fram och tillbaka. Han tillbringade två lyckliga timmar på det viset medan det blåste upp mer och mer. Havet som varit spegelblankt när vi kom hade plötsligt vita gäss.

Jag försökte måla men hade inte tålamod att låta färgerna torka innan nästa lager. När man bara målar sällan lyder inte penseln heller, men, men, det är inte annat att vänta när man bara plockar fram målargrejorna en gång per år...

8 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Härliga sommarbilder, sommaren som det är som bäst!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Synd bara att den snart är över...

Anonym sa...

Hallå hallå! Vill ju gärna visa att jag varit in här! Jag drar på att sätta igång arbetsdagen....surfar lite först... Båtutflykten ser ut att ha varit underbar, kul att ni båda dessutom kunde pyssla med sånt ni tycker om på turen! kram!

Cissi sa...

Hej! Mycket trädgård här nu, dags för lite böcker? Jag har en lista på min blogg (senaste inlägget), känn dig manad att ge dina svar:)
Förresten, har länkat till dig på min sida, hoppas det gick bra!

Lindas trädgårdsblogg sa...

I veckan tycks ni ha haft mycket bättre väder än oss. Här har man inte alls varit badsugen! Ni verkar ha haft en jättebra dag. Och precis som Ingrid säger så var det ju bra att ni båda kunde göra det ni gillar på samma utflykt!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Ingrid: Kram på dig också, ska lägga ut några bilder från Utö så du kan förströ mer jobbtid!

Fröken Bokmal: Vad kul att du länkar mig, jag hade tänkt fråga om jag fick länka dig på min sida! Får jag?

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Linda: Vi har superduperväder nu, det var fint före E:s semester och nu när han börjat jobba är det fint igen, hmm, vad betyder det...?

Cissi sa...

Självklart:)