lördag, juli 15, 2006

Massvis med vitaminer!


Häromdan upptäckte jag att jordgubbarna börjat mogna och plockade in en liter. Nu har det gått fyra dar sen dess och ikväll plockade jag 4,3 liter.

Orsaken till att jag kan vara så precis är att jag vet att skålen rymmer den mängden eftersom det står tryckt i botten... Så ikväll har vi frossat jordgubbar, åtminstone bortåt en halvliter var. Men det finns halva skålen kvar till frukost! Till jordgubbarna åt vi både vaniljglass och vispgrädde - mums!

Så här såg mitt lass ut. Jag fyllde så mycket jordgubbar i skålen att glassen och grädden fick balansera ovanpå. Ser det inte frestande ut? Dessutom passade jag på att inviga den nya brickan som jag och min dotter köpte igår. Ytterligare en Bengt och Lotta bricka att förgylla frukostar och fikastunder med. Visst är den fin!
Visserligen är brickorna lite dyra men de är ju såna glädjespridare och jättebra när man går ut och sätter sig eller går upp en våning för att se gamla Friends avsnitt som vi gjorde ikväll.

1 kommentar:

Hannele på Hisingen sa...

Jag älskar jordgubbar och äter så ofta jag kan under säsongen, skivade jordgubbar med mjölk gör jag själv, rumstempererat.