lördag, juni 24, 2006

Midsommarnattens leende


Midsommarnattens ljus försökte jag fånga utan blixt. De här bilderna är tagna på baksidan av huset vid midnatt, 23.58 för att vara exakt.
Vi var bortbjudna på en underbart god och trevlig middag på midsommarafton, jag känner hur det saftas i munnen bara jag tänker på den goda lammsteken, ugnsstekt klyftpotatis och klyft morötter, ruccola, tomat och löksallad och dessutom världens godaste jordgubbspaj med vaniljsås!
Visst är sommarljuset underbart!

6 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad lummig rabatten blivit!

Det är hur konstigt som helst att det blir mörkt på natten här!! Saknar det underbara ljuset...

Anonym sa...

jag undrar´just om det var lika kallt hos er som här hos oss-
jag var nästan rädd för nattfrost
trevlig fortsättning på midsommaren

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Linda. Jag har svårt att tänka mig sommar utan ljus, du kanske ändå måste åka från din trädgård nån gång under sommaren - du är så välkommen!

Cia. Det var egentligen inte så kallt i luften på dan men det blåste så - och blåser fortfarande -tydligen blåser det mycket längst hela kuststräckan. Jag önskar mig blås-upphör!

Anonym sa...

Vad härligt med så ljusa nätter! Jag blir deprimerad när jag inser att vi går mot mörkare tider och skulle gärna vilja ha ljust dygnet om för att njuta av sommaren!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Lotta: Jag känner precis som du, jag vill inte att det ska bli mörkare!

Hannele på Hisingen sa...

Lummigt och fint du har det. Visst är ljuset fint, man njuter av varje stund, när man går runt i trädgården.