tisdag, juni 06, 2006

Studsmatta mm

Idag köpte vi studsmatta. Grannbarnen kom med det goda rådet att placera den varhelst man vill att gräsmattan ska växa till sig, under deras är gräsmattan jättegrön! Alltså, studsmattan är en trädgårdspryl, anade väl det - varför kryllar annars svenska trädgårdar av studsmattor. Det är en alldeles speciellt sommar-i-Sverige känsla att köra bil tidig morgon eller sen kväll, inte en människa är ute men det är ljust, det är ju sommar, och så passerar man hus efter hus med en blå studsmatta i trädgården. Vilken nostalgi...

Jag har grävt en ny rabatt på baksidan och flyttat fler jordgubbsplantor nere på ängen. De jag flyttade igår slokar lite men jag tror inte jag ska oroa mig, när jag gjorde det här för sju år sedan tog de sig ju bra... Nåja, jag gav de lite vatten men det var inte lätt att pricka med en tung och fylld kanna och en massa blad som är i vägen i det lilla hålet i plasten.

Inga kommentarer: