söndag, augusti 17, 2008

Äppelträdets tredje sommar

Äppelträdet som enligt handelsträdgården heter Barnäpple har nu stått sin tredje sommar i trädgården. Även om det fortfarande är litet och tanigt så var det mindre och tanigare när jag planterade det. Första sommaren blev det ett äpple, andra sommaren nio och i år blir det trettioen äpplen! Wow! Nästan så att jag kan göra en äppelkaka. De är rätt små. Första bilden nedan är på första äpplet, första hösten. Andra bilden är andra sommaren och jag måste ta en närbild på äppelträdet när äpplena blivit rödare så de syns, för på bilden här ovan syns de inte men de är där, jag lovar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaa...Jag visste ! att du skulle gilla boken!!!.:-):-) Den är den varmaste, feelgood bok jag läst i sommar. Jag hade precis som du väldigt svårt att lägga ifrån mig den.

Vad avundsjuk jag blir på ditt fina äppelträd. Jag hoppas planera ett frukt träd nästa sommar..

/Kram Sofia

Hannele på Hisingen sa...

Grattis, du behöver väl inte 31 äpplen till kaka?

Mer av allt sa...

Jättefint träd! Hoppas att det blir många och goda äpplen. Om det inte regnar bort med tanke på veckans väder...

Ha det bra!

Blommor och blad sa...

Ring när äppelkakan är färdig;).

Ikväll är det pubafton här hemma i byn, igår hade vi kräftskiva... Kul när det händer saker.

Vi kan väl höras snart,

kram Susanna

Anonym sa...

Ska bli spännande att höra hur det funkar med håret!
Andra märken som alltid är bra, om du så småningom behöver fler produkter, är Redken och John Frieda! John Frieda har till exempel ett väldigt bra anti-frizz-serum...