torsdag, augusti 07, 2008

Rödvinbärskaka

Det började regna rätt häftigt och jag blev tvungen avbryta målandet. Men regnat var ju bra för trädgården och då passade jag på att baka Lindas rödvinbärskaka. Skar mig en stor bit och åt när kakan var färdig och kom först efteråt på att det var något att fota till bloggen så fotot blev lite trist med en utskuren kaka, men kakan var mums! Receptet från Linda finns här! (men jag klipper in det nedan också).
Jag gjorde med tre ägg bara för att jag lika gärna kunde göra av med dem alla tre.

Vinbärspaj

2-3 ägg
2 1/2 dl socker
2 1/2 dl vetemjöl
75 g smör
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
ca 3 dl vinbär

Vispa äggen med sockret. Smält smöret. Blanda i resterande saker i ägg-socker smeten. Häll i en form och toppa med ca 3 dl vinbär röda eller vita.
In i 175 grader i ca 30 min.
Servera med vaniljsås eller vaniljglass.

6 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken mumsig paj - gillar syrligt så den borde passa mig.

Jag har inte upptäckt förrän nu att jag har publicerat samma inlägg 2 ggr - nu törs jag inte ändra - då försvinner säker hela bloggen!;-)

Kram Maud

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Maud:
När man har så många besökare som du så är det nog lika bra att publicera dubbelt så att allt kommentarer får plats!

h.espe sa...

Mmmmmm - denne oppskriften skal jeg prøve - så bare så god ut!!!

Ha en herlig helg!

Klem:o)

Hannele på Hisingen sa...

ingen trist bild, visar ju att kakan duger :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Mums! Jag gjorde denna paj med hallon och blåbär i midsomras. Jag hann inte ens provsmaka den själv innan den var slut!! Antar att den var god :-)

Lindas trädgårdsblogg sa...

PS. Det är inte "min" paj, jag har hittat receptet på Internet!! Undrar hur det är med upphovsrätten på recept?