söndag, augusti 17, 2008

Våga flyga av Lisa Jewell

Ja, jag började läsa igår på stranden. Och sedan fortsatte jag. La motvilligt ifrån mig boken när klockan passerat midnatt. Tillbringade ännu en eftermiddag läsandes på stranden och läste färdigt de sista sidorna i min egen solbelysta trädgård. (Det är bara värme i solen men det var en underbar helg!)
Tack Sofia för att jag fick låna boken som verkligen var en glädjekälla! En bok man blir glad av. En bok som påminner om Anna Gavaldas Tillsammans är man mindre ensam.

Den berättar om en man som får ett hus i bröllopspresent av sin kärlekslöse far och snart lämnas han ensam i huset för frun älskar honom inte tillräckligt. Istället annonserar han efter inneboende och när boken börjar har det gått femton år och en nyfiken kvinna i huset mittemot blir involverad. En händelse som startar en snöbollsreaktion där det ena leder till det andra och läsaren får bekanta sig med husets invånare. Mer tänker jag inte avslöja. De fyrahundrafyrtiosex sidorna var lättlästa, läs den om du vill bli på gott humör!

1 kommentar:

Maria sa...

Hej!
har spanat på den boken eftersom den såldes billig på pocket nu i somras. Låter som en bra läsning om man vill ha något lättsamt och glädjande.
Läser just nu Tusen strålande solar, bra men inte lättsam...