fredag, augusti 29, 2008

Sonat till Miriam av Linda Olsson

Det passar så bra så som Bokus skriver: "Det handlar om vikten av att tala med varandra, om tystnaden som förgör och kärleken som helar".
Det säger allt. Jag behöver inte säga något mer om vad boken handlar om. Men, jag vill säga att språket är så vackert. Jag har svårt att förstå att hon verkligen inte har skrivit boken på svenska från början. Det var samma sak med Jag vill sjunga dig milda sånger, även där var det språket som jag helt förälskade mig i. Det är nu inte bara språket som gör boken (böckerna) läsvärd(a) det är även kompositionen, det blir så spännande och jag vill inte sluta läsa. Boken var underbar, vemodig men underbar att läsa, och jag tycker till och med bättre om Sonat till Miriam än om Jag vill sjunga dig milda sånger.
ps. På Adlibris kan man se en filmsnutt med en intervju med författaren. ds.

Inga kommentarer: