söndag, juli 06, 2008

Alldeles för kallt

Det är alldeles för kallt för att vara kul. Häromdagen var det sommar och nu är det kyligt igen, men jag har grävt ur den gamla rabatten som var full med ogräs och håller på att rädda perenner därifrån till den nya rabatten. Hosta som levde ett kvävt liv i en annan rabatt har också flyttats över men fortfarande syns mer jord än grönt i den nya rabatten. Förhoppningsvis blir det finare i rabatten nästa sommar. Och förhoppningsvis blir det sommar. Det är inte klokt vad sent allting är, pionerna har inte slagit ut, inte heller den rosa vallmon. De ungerska syrenerna slog ut förra veckan och doftar visserligen helt underbart, vilket jag är tacksam över, men de blommar väldigt många veckor senare än normalt.

ps. Titta vad Susanna hittade på sin dörr! Det är helt bedårande! ds.

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå mysigt du har!!!

Ha det gott i veckan! kram!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Under en vind: Tack! Vad glad jag blir!

Rosa Hemmet sa...

Hello! Vilken somrig blogg du har, kan behövas i kylan som nu kom tillbaka... Diggar verkligen boken som du läser just nu, iaf omslaget! ;D

Maria sa...

Jag trodde att värmen skulle stanna ett tag, hoppas att den snart kommer tillbaka! Men har man lite jobb att göra så är det nästan bra med lite svalare väder. Maken har börjat renovera vårt halvruttna altanräcke...
Roligt att Susanna startat en blogg!!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Maria: Stackars M, inget kul jobb. Jag hoppas verkligen att det blir sommar snart men har väl också sånt jag kan göra i kylan under tiden - inget ont som inte har nåt gott med sig ;-)