tisdag, juli 22, 2008

Möhippa för syrran

Den blivande bruden blev kidnappad redan på morgonen på båten från Utö. Hon ikläddes diadem med liten rosa slöja och gamla skidtrikåer:
Sedan kördes hon till Bosön för att åka skidhopp ut i vattnet. Här övar hon teknik innan hon fick ta sig upp i hoppet:
Här flyger hon ut för första gången. Totalt fyra hopp blev det och hon flög längre varje gång!
Därefter fick hon manikyr och champagne på hotell Clarion Selma spa och under en tillfällig regnskur fick hon öppna presenter:
Solen kom fram igen och möhippegänget solade och badade. Utepoolen på taket är stor nog för att man ska kunna plöja några längder där och därefter sätter man sig antingen i solstolarna eller i bastun. Vi stannade där hela eftermiddagen och hade det jätteskönt.
Till sist jättegod middag hemma hos bröllopstärnan.

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken rolig tillställning - allt utom skidhoppet. Fy jag är både höjd och farträdd.

Kram Maud

Maria sa...

Hej! KUl med bröllop! Jag undrar precis om jag kommer att få gå på något mer...blir väl syskonbarns såsmåningom kanske...
Men skidhoppet skulle jag inte våga mig på...

Det blev markand för mig efter 12 idag, uppehåll resten av em, men hörde att regnet fortsatte till Luleå.

Anonym sa...

OMG!! Hade dött av höjdskräck enbart genom att titta på det hoppet. SÅ tufft av henne att hoppa ;0)

~Livet i byn

Min Verden sa...

Gratulerer så mye med søstern. Hun er litt av en tøffing som hoppet flere ganger. Jeg likte veldig godt de rosa valmuene. Skal forsøke å få til noen til neste år. Tenker at jeg skal ha et sted med rosa valmuer og blå riddersporer. riddersporene har jeg kjøpt og kornblomster og stokkroser. Gleder meg til neste år :)

Stoltzen2012 sa...

Hei,

Så koselig at du har vært innom bloggen min :o)
Ja Mamma Mia var en fantastisk film! Alle jenter som har litt forhold til Abba vil elske den:o)
Veldig interessant blogg du har. er det du med lyst hår på slutten av innlegget med utdrikningslaget? Jeg har en søster som bor i Sverige (Skôvde). Hun kommer hit med familien i morgen, og vi reiser bort dit om 2 uker. Liker Sverige veldig godt :o)
Han en fin kveld!

Hannele på Hisingen sa...

En sån tuff syster du har.

h.espe sa...

Heisann...
Så flott utdrikkingslag dere hadde for søsteren din, så ut til at dere hadde det gøy!!

Håper du koser deg i sommeren. Selv er jeg akkurat tilbake fra ferie. Nå skal jeg jobbe 4 uker før jeg drar to uker til Hellas. Gleder meg masse til det, men først skal jeg nyte sommeren her i Oslo.

Strålende sommer videre til deg!

Klemmer :o)