tisdag, juli 01, 2008

Prickig bricka

Den prickiga brickan fick jag (okej då, vi) i present av Linda med familj när de var här i lördags. Dessutom fick vi muffinsformar med likadant prickigt mönster på så nu måste vi baka fina muffinsar eller cup cakes. Jag vill ha en till likadan bricka. Dessutom sa Linda när hon gav mig brickan att det är en Maria-bricka och jag tänkte precis samma sak, men jag gillar den också.
Här satt jag en stund idag, lite i skuggan av markisen på uteplatsen med en fin bricka och smörgåsar och ett glas med hälften juice hälften cider och hade det så skönt. Lika bra som vid medelhavet.
Sedan flyttade jag över till baden-baden stolen som har fått ny klädsel. Själva stolen är från sjuttiotalet men den nya klädseln gör den jättefin. Jag fick stolen av min farmor och farfar en sommar när jag var liten, de gav en till mig och en till min bror för de ville ha något skönt att sitta i när de kom och hälsade på.

5 kommentarer:

Eleanor sa...

Hello! I love the polka-dot tray. It matches EXACTLY Maria's post today (Jag blommar), lots of fun!!

I am in shock after reading your trilingual post about Amelie Nothomb (Well... I read the English, and a tiny bit of the French) Shock and awe!!! You are an extraordinary linguist.

I read "Fear and Trembling" a few years ago and loved it, but never followed up to see what else she has written. Thanks so much for the recommendation.

Happy summer days. It is grey and cold here in Sydney, sigh.

Broarne sa...

Hej
Prickigt det tröttnar man aldrig på det är konstigt egentligen...men det är ju så fint på allt, kläder möbler, väsrkor och brickor.
Nej min dotters pappa är inte från Turkiet, hon tog sig dit helt själv.
I helgen ska hon tävla för Top Model om hon orkar...
Annmarie

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Eleanor: Finally someone who has read Amelie Nothomb, I'd love to hear what you thought of the book!
Sorry I didn't write the post about the polka-dot-tray in English as well otherwise you would have known that I thought of it as a Maria-tray!

Annmarie: Vilken företagsam dotter, med många arrangemang på gång. Jag läste i hennes blog om arrangemanget sedan, hon gjorde det bra på egen hand i en värld där nästan ingen kan engelska och med tuffa villkor!

Maria sa...

Hej!
JA, jättefin Maria-bricka!!

Har Linda åkt söderut eller är hon kvar här i trakterna??

Lindas trädgårdsblogg sa...

Brickan finns på Åhlens! Maria, hoho, jag är kvar :-)