söndag, juli 13, 2008

Lizzy och Svens rosor

Nu börjar de äntligen blomma, jag har fått de här rosskotten i två omgångar. Jag planterade dem först i den gamla rabatten, den som jag nu i sommar har grävt ur, och flyttade dem i år till den nya rabatten och nu blommar de! Visst är de söta! Knopparna är som idébilden av en rosenknopp och blommarna ser nästan konstgjorda ut, jag är alldeles förälskad i dem! Tyvärr blir bilderna lite tråkiga med så mycket synlig jord men nästa år blir det förhoppningsvis mer blad och fler rosor!

9 kommentarer:

Anonym sa...

..super fina rosor..
För Ca 2 veckor sen fick jag rosenskott/mindre buskar av Ylva, som nu håller på att ta sig.

Har tyvärr inte hunnit svara på ditt mail, haft jätte mkt att göra. Bl a har vi vart till Mallorca en vecka. Är ensam hemma några veckor nu. Träffas jätte gärna någon kväll(jobbar på dagarna).. Kram Sofia

Lilla B sa...

Jättefina! Och så många rosor på en enda rätt liten planta. Den måste stortrivas.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Sofia:
Vad kul att du varit i väg på riktig semester! Du kan få rosenskott av mig om några år om vi har tur och de här växer lika bra hos mig som hos Lizzy och Sven.

Lilla b:
Vad skönt att du tolkar det som att de trivs, jag vill inget hellre, är alldeles kär i den här rosen;-)

Min Verden sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg. Så herlig for deg å få disse nydelige rosene! Nyt dem :) Hanne

Mer av allt sa...

Vilken fin ros! Jag förstår att du gillar den jättemycket. Hoppas att den sprider ut sig till ett helt hav.

Blommor och blad sa...

Jättesöt! (nästan som Uffe;))

Om de skulle till och sprida sig jättemycket vill jag också ha, men jag ser att det finns fler intresserade...

Hoppas kanelrosen tar sig lika fint, annars är det bara att hämta nya skott, på hösten eller våren.

Ha en riktigt skön vecka!

Kram Susanna

Gårdsromantik sa...

Fantastiskt vacker! Menar du att man kan ha sådana rosor här uppe?

Kram Maud

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Mer av allt:
Jag hoppas också på ett hav av dessa rosor!

Susanna:
Självklart ska du få av rosen, kanske redan nästa år om vi har tur...

Maud:
Visst är den fin och mer lik sådana som inte överlever hos oss ;-)

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hanne:
Visst är den nästan lika fin som den där stora vackra du har!?