söndag, juli 27, 2008

Arbetet fortsätter

Hansarosorna blommar och jag målar på vårt nybygge, måla, måla, måla... Det går bra med bred pensel på skaft för då blir brädorna snabbt målade utan att man behöver klättra uppför och nerför stegen hela tiden som med oljegrunden. MEN, det är så svårt att komma åt mellan plankorna längst upp under den utstickande biten av taket. Är det någon som har ett knep tar jag tacksamt emot det! Annars får jag fortsätta klättra uppför stegen med lite färg på penseln och dutta...

5 kommentarer:

Ingrid E sa...

Vacker Hansaros. Hannele kallades för hansa i sin ungdom!
Ta det lugnt på stegen o värmen!

Mer av allt sa...

Tyvärr har jag inget bra tips att komma med. Det är nog bara att ta dig upp och ner för stegen och kämpa på med penseln! Jättefin ros!

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Ingrid e: Vad kul att hon kallades hansa! Måste fråga dig om det var efter rosorna eller ngt annat...

Mer av allt: Jag fortsätter kämpa, det är i alla fall bra målaväder!

Maria sa...

Jag har missat vad ni har för något nybygge? Undrar om vi hinner med att ses något denna sommar, veckorna går så fort...

Hannele på Hisingen sa...

Hansa-rosornas nypon är söta och goda, C-vitaminrika, jag mumsar på dem (jag kalaldes inte för Hansa för rosornas skull).
Jag äger sä där ett dussin Hansa :)