måndag, juli 07, 2008

Massvis med rosor!

Det är den sk Finlands Vita Ros som blommar så här fint sedan några dagar tillbaka. (För tio år sedan var den bara ett rotskott jag hade tagit i mina föräldrars sommarstuga, den syntes inte ens över gräset som växte sig högt runtomkring.) Bakom den kan man skymta blommande syren. Häggen, det är en Näverhägg till höger, blommade för mer än fyra veckor sedan. Här brukar Hägg och Syren ofta blomma samtidigt, men inte i år. Sa jag att rosen doftar, det är en ljuvlig doft i trädgården men fortfarande ganska kallt även om det är några grader varmare.

5 kommentarer:

Blommor och blad sa...

Vad fin den är!
Har suttit en stund och doftat på mina egna rosa kanelrosor. Det gäller att komma ihåg varför man har en trädgård.

Ps. Jag har börjat använda källaringången :)!

Susanna

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Susanna: Funderar på att sätta kanelrosorna intill uteplatsen på baksidan, vad tror du?
Källaringången, lol, tänk på att det tar ett tag innan fågelungarna lämnar boet! ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Ljuvligt, doftar ända hit.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Hannele: Och hos dig är de sedan länge utblommade...

Mer av allt sa...

Visst är det härligt med doften av rosor i trädgården? Jag har några som doftar vid uteplatsen och även där jag parkerar bilen. Så att man känner doften vart man än går.

Fast nu regnar det för fullt här så det doftar ju inget då men efter regn måste det komma sol!!

Trevlig sommar!