onsdag, juli 02, 2008

Spännande upptäckter

Ibland råkar man på något väldigt intressant i sin närhet som man inte hade en aning om. När jag handlade blommor på Blomsterlandet innan resan till Frankrike frågade jag kvinnan i kassan var hon hade fått tag i sitt vackra smycke. Det var ett isbjörnshuvud i ett band runt halsen. Hon svarade att hennes sambo hade gjort det och att han var innuit/eskimå. Jag undrade om han sålde smycken, men hon svarade att han inte hann med att göra så många. Hur som helst fick jag en internetadress nedskriven på mitt kvitto och det är den jag hittade nu när jag rensade i plånboken.
Tänk att några få bokstäver på en bit papper kan öppna en fantastisk värld för en. På sin hemsida skriver denna man om en film, en dokumentär där han medverkar. Den heter The Prize of the Pole och ska visas på Kulturens Hus i Luleå i november, den bara måste jag se!

Sometimes you come across exiting things in one's neighbourhood without even doubting their existance. When I went shopping for flowers (before my trip to France) I commented on one of the employees' beautiful necklace, in the shape of the head of an icebear, which she told me was made by her partner who is an innuit/esquimo. She scribbled his internet address on a piece of paper which I found in my wallet today and through this address I entered an unknown world. Apparently he is also in a documentary which is to be shown here in November. I will definitely have to watch out for that event!

Inga kommentarer: